PMI®’ın kayıtlı eğitim kuruluşlarından biri olarak Proje Yönetimi ile ilgili herşeyi sizlere İZdüşümü olarak iki aylık bültenlerle ulaştırmaya devam ediyoruz.

Linkedin Adresimiz

Facebook Adresimiz

Twitter Adresimiz

İnstagram Adresimiz

PM Summit Ankara yine çok keyifli, İZGE yine sponsor!

PM Summit Ankara 2017’ye geçen yıl 620 proje yönetim profesyoneli katıldı. Bu yıl, içeriği yine dopdolu zirvenin teması “Öğrenen Organizasyonlar”; bireylerin bilgilerinin kurumlara aktarılmasını irdeliyor olacağız. Zirvede PMBOK 6 ile gündemimizdeki yerini sağlamlaştıran çevik yöntemlere de yer verilecek. Proje yönetimindeki yenilikler, eğilimler ve başarılı uygulamalar ile ilgili bir çok konuşma ve panel dinleme fırsatı bulabileceğiniz gibi çalıştaylarlara da katılarak proje yönetimi alanındaki bilgi ve becerilerinize yenilerini katma ve derinleşme fırsatlarını da yakalayabileceksiniz, üstelik bu yıl kurumsal olarak “Projeni Dünyayla Paylaş” yarişmasına da katılabilirsiniz.Tüm proje yönetim dünyası PM Summit Ankara’da buluşacak, yerinizi ayırtmak için https://www.pmi.org.tr/summit/ankara2018/

İZGE’nin standına uğrayanlara sürprizlerimiz var, bekliyoruz 🙂

PMP® Sertifikasyon Sınavı 26 Mart’tan itibaren PMBOK®v6’ya göre yapılıyor, hazır mısınız?

PMP® Sertifikasyon Sınavı 26 Mart’tan itibaren PMBOK®’ın son versiyonu olan Versiyon 6 Üzerinden yapılmaya başlandı. PMBOK®v6’da PMBOK®v5’e göre değişen neler var diye bakmak isterseniz, Bilgi Kütüphanemizde “PMBOK® Guide v6’da neler değişiyor?” makalemize göz atabilirsiniz. PMBOK®v6’daki süreçlerin tamamının girdi ve çıktılarını “ITTO – Girdiler, Araç&Teknikler, Çıktılar,PMBOK® Guide V6 Uyumlu” makalemizde bulabilirsiniz.

PMP® Sertifikasyon Sınavı 26 Mart’tan itibaren PMBOK®’ın son versiyonu olan Versiyon 6 Üzerinden yapılmaya başlandı. Henüz eğitiminizi almadıysanız, Ankara, İzmir ve İstanbul’daki eğitimlerimiz için bize başvurun, eğitiminizi PMBOK®’ın Versiyon 5 Uyumlu haliyle aldıysanız, hala geç değil, Versiyon Fark Eğitimlerimiz devam ediyor. Sınava hazırlanırken daha fazla soruyu profesyonel eğitmenlerimizle çözebilmeniz için ayrıca Soru Çözüm seanslarımız da var. Daha fazla bilgi için www.izge.com.tr ve info@izge.com.tr‘ye başvurabilirsiniz.

Proje yönetimi size ne sağlıyor, farkında mısınız?

PMI®,dünya genelinde 190’ın üzerinden ülkede, 500.000’den fazla üyesi ile ve PMI’a ait proje, program, portföy ve iş analistliği konularındaki sertifikasyonlara sahip 830.000’den fazla kişi ile proje yönetimi mesleğinin geliştirilmesine her yıl yaptığı araştırmalar ve oluşturduğu bilgi kılavuzları ile katkı sağlamaktadır. “Mesleğin Nabzı” – “Pulse of the Profession” adı ile yayınlanan raporlar, farklı coğraflayardan ve sektörlerden 5.000’eyakın proje yöneticisine uygulanan anket sonuçlarının yanı sıra, PMI’ın doğrudan iletişimde olduğu büyük kuruluşlarla yapılan görüşmelerle oluşturulmaktadır. Mesleğin Nabzı 2016, 2017 ve 2018 raporlarının en temelsonuçları şunu göstermektedir:

Proje yönetimi konusundaki yetkinlik zayıf olduğu için her 1 Milyon ABD Dolarının 122 Bin Doları çöpe gitmektedir.

Proje yönetiminin yaptığı işlere sağlayacağı katkı ve değer konusunda 5 kuruluştan sadece birinin farkındalığı bulunmaktadır. Bu konuda farkındalık geliştiren kuruluşun da projelerinin yarattığı değer % 63 artmaktadır.

Söz konusu raporlarda proje yönetimi konusunda başarılı olan kuruluşların %83’ünde proje yönetimi süreçleri tanımlı iken, proje yönetimi konusunda başarısız olan kuruluşlarda bu oran %16 seviyesinde kalmaktadır.

Proje yönetiminde başarılı olan kuruluşların %70’i proje yönetimi yetkinliklerini öncelikli görüp, buna yatırım yaparken, projeleri başarısız olan kuruluşların sadece %11’i bu yetkinlikleri önemseyerek yatırım yapmaktadır.

Mesleğin Nabzı Raporları, PMI® üyesi olmayanlara da açık olup, https://www.pmi.org/learning/thought-leadership/pulse linkinden ulaşılabilir.

Bu raporlara baz teşkil eden anket ve araştırmalarda ülkemizden katılımcı kişiler ve kurumlar olmakla birlikte, sadece ülkemizdeki duruma dair araştırma ve raporlar bulunmamaktadır. Ancak konuyla ilgili olgunluk seviyesi göz önünde bulundurulduğunda, büyük ve kurumsal şirketlerin bir bölümüdışında konuyla ilgili bilgi ve yetkinliğin ne kadar önemli olduğunun veişlerimize katabileceği değerin farkında olmadığımız düşünülmektedir. Özelliklede farklı paydaşlarla birlikte yürütülen projelerde kuruluşların birbiriyle aynı dili konuşması ve entegrasyonun doğru bir şekilde sağlanması için,ekiplerin ve kuruluşların aynı dili konuşması önem kazanmaktadır. 

Eğitim portföyümüz genişliyor BA Eğitimimizle sizinleyiz !

PMI-PBA standardına uygun İş Analistliği (BA) eğitimlerimiz başlıyor!  Eğitimimiz PMI tarafından geliştirilmiş “PMI Guide to BA” içeriğine uygun olarak ve 4 günlük ve 32 saat sınıf ortamı+3 saat serbest çalışmadan oluşacak şekilde 35 saati kapsamaktadır.  Eğitim içeriğimiz IIBA CBAP/CCBA eğitim içeriğine benzemekle birlikte terminoloji ve yaklaşım olarak PMI-PBA takip edilmektedir. 15 yıllık işanalistliği deneyimli kadromuzca verilen eğitimde günlük deneyimlerimizden örneklerle konular somutlaştırılmaktadır.

Proje yönetimi kalite çalışmalarınızı nasıl etkiler?

Hedefleriniz belli mi? Peki, sizi hedeflerinize ulaştıracak #portföy #program ve #proje leriniz? Kalite yönetiminde mükemmellik için, hedeflerinizle faaliyetlerinizin etkin, etkili ve verimli bir şekilde ilişkili olması gerekiyor. Bu aynı zamanda şu  anlama da geliyor: Portföy, program ve proje yönetimi olgunluğunuz iyi bir seviyede ise, kalite yönetiminde atmak istediğiniz adımları çok daha rahat bir şekilde atarsınız.Kalder’in 29 Mayıs’ta gerçekleştirdiği Kamuda Kalite Sempozyumunda kamudaki kalite yönetimi deneyimleri paylaşıldı.